tisdag 16 februari 2010

Kört fast

I dag blir det inga akvareller för påseende. De jag målade i går är inte värt att visa upp. Jag körde helt enkelt fast. Jaja det är ju så i bland att det inte lyckas jämnt :) Ändå var det min tur att komma med fikabröd och stå för temat. Jag valde tema "jord" och allt vad det innebär. Jordfärger = umbra, ochra och sienna, jordbruk, leriga åkrar, lergods, lerhus, leriga potatisar etc.

I morse körde returpappershämtaren fast i vår oplogade väg. Det är inte allmän väg så man får stå för bortforsling av snö själva. Så det var bara att ta med spadar och hjälpa den stackars chauffören. Där höll vi på i över en 1/2 timme sanda och skotta. En del av snön hamnade hos grannen (gruppboende). Hennes största bekymmer var att vi skulle ta bort snön från deras gång. Jag kan inte hålla tyst så jag sa här får vi alla hjälpas åt.

Inga kommentarer: