måndag 22 februari 2010

Brox2

En grej med att måla akvarell är att målningen måste torka innan man kan fortsätta att måla. Det är ett fel jag gör ofta då jag inte orkar vänta och då händer det saker jag inte vill ska hända. Vad man kan göra är att antingen tar man fram hårtorken eller har flera akvareller på gång samtidigt. Här har jag delat på ett papper med maskeringstejp och målar samma motiv men med variation. Man kan ha flera ändå och måla samma motiv om och om igen. Bra träning och då blir alltid någon som man blir nöjd med.

2 kommentarer:

BP sa...

1. Har du provat med mikrovågsugn;-)
2. Den vänstra bilden gillar jag mycket. Min konstiga hjärna sa vid en första snabbtitt: en haj.
3. Jag vet att det är en bro, men kul med olika tolkningar, eller hur;-)

Sissel sa...

vad spännande du har det med papper och färg! tema med variationer är alltid spännande.