söndag 24 januari 2010

Konst i Täby Centrum

Nu är jag präktigt trött i både huvud och fötter efter att jag stått i Täby Centrum i minst åtta timmar per dag under två dagar. Visst jag hade stol med mig men den hann jag inte sitta i så många gånger. Satte jag mig så var jag upp efter några sekunder. Måste bevaka mina intressen ifall det kom någon som vill köpa en akvarell. Sju akvareller fick nya ägare samt en beställning jag ska göra. Riktigt roligt. En konstig reaktion man har egentligen. Man ställer ut för att visa upp sina alster och sen vill man ju förstås gärna sälja någon. När man väl gör det blir man överlycklig att någon överhuvudtaget gillar det som JAG har målat och som dessutom vill köpa. En fantastisk känsla faktiskt. Helgen har sporrat mig att förkovra mig än mer inom akvarellens värld. Särskilt när en redan etablerad akvarellist och som även har kurser köper en akvarell av en :-)

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Hej, jag lyckades inte se dig heller även fast jag var ute och sprang lite runt centrum, man blev ju så trött i huvudet av att stå där hela dagarna så det var svårt att titta på de andra. Själv fick jag också en del sålt (fast mest disktrasor) Men det är riktigt roligt när andra tycker om det man gör =)

AL sa...

roligt att det gick så bra!

Rövarmamman♥ sa...

Grattis o vad kul Marita, det var du värd:)
hoppas du får en underbar dag.

BP sa...

Stort GRATTIS!!! Jag/vi var ju lika nöjda på andra sidan av plan 2;-)

PS. Ulla-Britt Hede är en av mina favo-konstnärer. Hon är också inbjuden till mitt jobb. Hon ställde ut där 2007. Dags för en favorit i repris alltså. DS

Sissel sa...

grattis!! jätteroligt!