tisdag 3 november 2009

Slottsträdgården Ulriksdal

Slottsträdgården Ulriksdal låg inte alls där jag trodde den var. Blev bjuden på en fantastisk god vegetarisk lunch buffé av en god vän. Härlig miljö bland växthus, blommor både inomhus och för utomhus, arrangemanger, krukor och pynt. Jag blev väldigt inspirerad av princip allt. På bilden vy över St Paulia odling och interiör från butiken. Nyss låg det en katt i stolen och sov.

Inte kan man gå tomhänt därifrån. Köpte mig två cyklamen av den mindre sorten inte den minsta, ytterkruka i näver att göra blomsterarrangemang i och ett rostigt ägg (vad jag nu ska med den till?) Jag har en viss förtjusning i lite ruffig stil betong hör dit med. Det får inte vara för gulligt.

Bild kommer senare.

4 kommentarer:

Lisen sa...

Är det inte där Bosse Rappne håller till? Han går inte av för hackor! Har inte varit på Ulriksdal, men var på Rosendahls slott i somras med väninnan Fru W och det var också inspirerande och kul!
Fy sjutton hakar vad du far runt!
Har du eld i baken Fru M?

Marita sa...

Jo du Lisen det är Rappnes place. Rosendahl är inte dumt det heller bl.a på julmarknad det var najs.
Får för mig att du oxå far runt en del. Jag kanske har farit runt lite det stämmer. Sticker gärna iväg när man jobbar hemifrån.

AL sa...

en favvo-oas. och ja, vad många utflykter du varit på! kul! kan tänka mig att det rostiga ägget snart dyker upp på en akvarell nära dig...

Marita sa...

AL Dit kommer jag med all säkerhet åka fler gånger. Det är nog mycket troligt att ägget hamnar på ett 300 grams akvarellpapper i framtiden. Har målat en rostig mutter tidigare