lördag 1 oktober 2011

Konst i Roslagen

Efter att ha varit i Västerhaninge på fm tog jag mig en tur runt bland konstnärer i Roslagen som har utställning denna helg. Först ut Vallentuna och besökte Folketshus och Marjatta samt Nova och GunLiz Lind. Båda akvarellister förstås. Men tittade lite på andra verk. Efter att varit på en tur också på Vallentuna marknad och hälsade på Marina och Camilla där jag köpte handkräm. Körde jag min Aygo mot Täby och Föreningsgården och kollade in Brita Rydells underbara akvareller. Mot Näsby park och Näsbyallé och besök hos Katarina Trovalius och hennes akvareller samt hennes granne UllaBritt Hede och hennes underbara ateljé. Väl värt ett besök att känna in miljön. Reserverade ett litet Collage i plexiglaslåda. Har alltid gillat hennes collage. Parkerade därefter bilen i garaget och promenerade över till Göran Rycker som gissa vad – målar akvareller. Sorry ni andra som inte målar akvareller men jag gör en prioritering då jag målar själv med det och tiden räcker inte till. Hur som haver dagen avslutade med hummer

Inga kommentarer: