söndag 20 juni 2010

Kungligt bröllop


Så var det kungligt bröllop i dagarna tre. En saga blev sann. Jag har hört både av vänneroch bekanta och läst alla kritiska tankar om detta bröllop. Jag är så less på det. Det är trist med alla dessa glädjedödare, Låt oss glädjas med dem och så storartad fest det blev. Vi behöver alla lite glamour i vardagen. Samt uppleva sann kärlek mellan två människor. Oftast får man läsa om splittrade äktenskap och smaskigheter. Media skriver löpmeter och tidningar är fyllda av som nu t ex VM-fotboll. Jag är inte ett dugg intresserad av fotboll (sorry BP) så jag måste beklaga mig till höger och vänster och oja mig för all fotboll. Det är helt ok för mig. 1/2 miljon människor ute på Stockholms gator kan inte ha fel samt alla som satt framför tv hela em/kväll (som jag fast pausasde ett tag då jag firade min syster födelsedag) samt alla ute i världen och alla där ute som såg via internet. Vi gillade det och njöt att se bröllopet. Som prins Daniel sa i sitt tal till sin fru "störst av allt är kärleken" till det säger jag amen.

3 kommentarer:

Sissel sa...

Amen! Bra sagt!

Lisen sa...

amen igen!

Carro Pilichi sa...

Svar på inlägget: http://snusko.wordpress.com/2010/06/24/till-min-alskade-syster/

Hej Marita. Jo det är ju det, aa det hoppas jag verkligen. Ja jag håller med. Tack :)
Kram Carro