måndag 19 september 2022

Tripp till Berlin

Inga akvareller på denna post idag. Delar med mig bara det jag fick uppleva i helgen då jag var på en weekendtripp till Berlin. Förstås fick jag uppleva så mycket mer än gatukonsten. Så mycket streetart, graffitti, spår av muren, museum, och fantastisk arkitektur m.m.
"Östra sidan galleri" en 1316 m lång Konstgalleri.
Minnesmärket över Berlinmuren vid Bernauer Straße strax norr om centrum. Monumentet är till minne av dem som miste livet när de försökte fly. Där finns så mycket mer att både läsa och se vad som hände där än denna bild men den får symbolisera platsen.

1 kommentar:

BP sa...

Har besökt Berlin bra en gång, en tjänsteresa kort innan muren föll. Redan då var Berlins puls WOW. Det jag har sett sedan dess är att Berlin bara har fortsatt att "pulsera" sin vana trogen, fast utan mur. Den stan och München är Tysklands två bästa städer enligt mig.