torsdag 24 februari 2011

Blåbärskogen

I måndags var det dags att fylla på akvarellsamlingen med ett motiv av skog. Temat hade varit gången innan just skog typ Putte i blåbärskogen. Den måndagen var jag hemma och förberedde mig inför min utställning som fortfarande pågår.

Mixade akvareller pågår t o m 3 mars så passa på att besöka Ensta krog/Roslagsmålarna Stockholmsvägen 205 Täby. Det är öppet i helgen mellan 12-16

Vilken osis - Så här i sista minuten tänkte jag kolla igenom mina akvareller de som jag inte hade på utställningen om det fanns några som var värt att försöka få med på en jurybedömd utställning i Upplands Väsby. Såg sen att sista inlämnings dagen var idag kl 17 och jag upptäckte det fem över 17. Trodde att det var i morgon. Det hade varit kaxigt om jag hade kommit med har aldrig försökt tidigare.

3 kommentarer:

Sissel sa...

vilket härligt ljus i bilden. Där har du lyckats (som med så mycket annat du målar)!

BP sa...

Om du har läst min blogg så förstår du att jag inte hann med ett besök på Ensta Krog. Men jag vet ju vad du kan:-)))) Akvarellen är helt enastående.

Svar: Har kollat det nya bageriet. Köpte semlor som både maken och jag fick allergichock av... oooops. Surdegsbrödet var ok men slår inte Viggbyholms Stationscaféet.

Marita sa...

S – Maken är också väldigt förtjust i Blåbärsskogen
BP – oooops… så jobbigt vad kunde det vara i dom som ni inte tålde? Har också varit på stationscaféet :)