onsdag 5 maj 2010

Kulturtorsdag

Fick en stund över i fredags och då passade jag på att besöka Väsby konsthall som just nu och t o m 23 maj har en jurybedömd akvarellsalong. När jag ser dessa fantastiska akvareller blir jag alldeles varm inombords. Särskilt när jag ser porträtt ja egentligt är motiven underordnat tekniken. Ja det fanns sådant jag gick förbi. Men mestadels njöt jag av detta besök. Man lämnar in tre tavlor för bedömning sen är det en jury: en konstnär, en bildlärare och en konstvetare som gallrar ut. Några kommer inte alls med, andra får med alla och en del får med en. Nu minns jag inte hur många alster som kom med men hundratalet i varje fall. Tror jag åker dit igen innan det slutar. Här visar jag några av det jag gillade. Den med tjocka ramen som jag egentligen inte tycker passar till akvareller men i det här fallen gjorde jag det.

2 kommentarer:

Sissel sa...

jättefina akvareller. trodde först att det var dina egna för du har liknande stil.

Marita sa...

Kanske därför de tilltalade mig då jag vill måla så.