söndag 24 maj 2009

Akvarellkurs

Akvarell kurs i Borghamn vid Vätttern, 21-23 maj. Som var alldeles för kort. Här ett urval av det jag målade. Några ska jag jobba vidare på som jag inte visar här.
Dag 1) 
Målade ytor och ursparning, Kastanj (sparade ut de vita blommorna)
Dag 2) 
Färgkulör, Uppgift var att måla två akvareller den ena med en färg den andra med två, Stenar mot ljus (Preussisk blått + Raw Sienna)
Dag 3) 
Ljus och mörker, Träd på kulle, (Laboration med tryckteknik)

Fler bilder nedan: Dansens virvlar i rött, Interiör från vår Atelje, Exteriör från piren och lärar demonstration.

















3 kommentarer:

AL sa...

wowowow! kastanjen: döläcker, stenarna: vackert meditativt, jus/mörker: underbart läcker! vilken talang!

Lisen sa...

Stenarna vid havet är min favorit! Tjejen som dansar har ju mina moves....
Marita! Fantastiska verk av dig igen!

Sissel sa...

fantastiskt marita! jag gillar allt! ska bli spännande att se de alster du jobbar vidare med.