fredag 8 augusti 2008

Många plommon är det

Jag har sett att det skulle bli mycket frukt. Vi brukar stötta upp grenarna och jag har gått och funderat på att vi borde göra det igen. Men i år var det så mycket frukt att en dag när jag kom ut i trädgården och såg att plommonträdet var på väg att välta omkull av tyngden av all frukt. Så vi fick snabbt få bort så mycket frukt som möjligt innan det välte omkull och att vi kunde stötta upp grenarna. Några grenar hade gått av redan. Synd på all frukt som inte hade mognat än men det finns mycket kvar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig kompis jag har! Känner mig stolt! Kram Sissel

Anonym sa...

vad goooda plommen var,tack för dem
syrran och Gabriela

Anonym sa...

När får jag och Heidi några plommon?

Marita sa...

Finns det några kvar som inte är övermogna får ni allt bra skynda er hit.